A Comparatıve Analysıs on Votıng Behavıor of Generatıons X, Y and Z : Ankara Case
Abstract
Türkiye’de seçmenlerin oy verme davranışlarını ölçmeye yönelik araştırmaların sayısı son yıllarda bir hayli artmıştır. Özellikle son yıllarda gerçekleştirilen çok sayıda seçim ve bu seçimlere katılım oranlarının çok yüksek olması araştırma sayılarındaki artışın temel nedenidir. Öte yandan oy verme davranışının dinamik ve çok boyutlu bir olgu olması, bu alana yönelik araştırmaların kapsamını da genişletmektedir. Bu bağlamda siyaset biliminden sosyolojiye, ekonomiden psikolojiye, pazarlamadan iletişime kadar birçok alanda oy verme davranışının ölçülmesine yönelik önemli araştırmalar yapılmaktadır. Oy verme davranışına
ilişkin Türkiye’de yapılan araştırmalar incelendiğinde, araştırma konularının birbirinden farklı boyutlara odaklandığı görülmektedir. Buna karşın oy verme davranışı ile kuşaklar arasındaki ilişkiyi test eden sınırlı sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’nin en kalabalık üç kuşağının (X, Y ve Z Kuşakları) oy verme davranışları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışmanın temel hipotezi oy verme davranışının kuşaklar arasında farklılık gösterdiğini öne sürmektedir. Bu hipotezi bilimsel olarak test etmek amacıyla 400 kişiye bir anket çalışması uygulanmış ve kuşakların oy verme davranışları arasındaki anlamlı ilişki ve farklılıklar ölçülmeye çalışılmıştır. Özellikle Z Kuşağı’ndaki gençlerin oy verme davranışları ile daha yaşlı bireylerin oy verme davranışları arasında önemli farklılıklar tespit edilmiştir.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [482]