Türkiye'deki Dijital Platformların Kullanılabilirlik Açısından Değerlendirilmesi
Abstract
Günümüzde kürelleşme ve rekabet kullanıcı odaklı tasarımı gerektirmektedir. Son yıllarda kullanılabilirlik çok önemli bir konu haline gelmiştir. Kullanıcı perfomansı ile birlikte kullanıcı memnuniyeti düşünüldüğünde, kullanılabilirlik bugünün rekabetçi pazarında ürün başarasını belirleyen anahtarlardan birisidir. Bu çalışmada Dijital TV platformlarının seçilme nedeni kullanılabilirlik konusunun platformlar için de esas olmasıdır. Platformlarla yakın etkileşimde olan kullanıcılar için kullanılabilir bir dijital platform tasarlamak çok önemlidir. Bu çalışmada 3 farklı Dijital TV platformu seçilmiş ve onların kullanılabilirliği incelenmiştir. Farklı Digital TV platformlarının kullanılabilirliği karşılaştırılmıştır. Bu bağlamda, 14 kullanıcı (karar verici) bu platformları değerlendirmiştir. Dijital TV platformlarını değerlendirmede performans beklentileri kullanılmıştır. En iyi alternatif çok kriterli karar verme yöntemi olan Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) ile belirlenmiştir
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [151]