Particle Based Animation of Ice Melting
Abstract
Animasyon araştırmalarının temel amacı, buz erime gibi gerçek malzemelerin davranışını simüle etmektir. Buzun erimesi doğal bir bilim sürecidir ve katıdan sıvıya geçiş modellenmesine yardımcı olan fizik yasalarıyla açıklanabilir. Bilgisayar grafiklerinde de ilgili teoriler ve yasalar kullanılabilir. Bu konudaki son araştırma çabaları, materyallerin lokal olarak eritilmesi ve materyalin yönlü ısıdan eritilmesine odaklanmaktadır. Buz erime simülasyonunda bazı zorluklar vardır. Örneğin, buzun erimesi su animasyonunu ve buzla su arasındaki etkileşimi de içerir. Su buzun soğuk kısımlarına ulaştığında tekrar donabilir, ayrıca buzun kalan kısmı erişmiş suyun üstünde yüzebilir. Bu çalışmanın amacı, yönlü ısıya maruz bırakılarak buzun erimesini simüle etmektir. Bu işlemde, ısı ve buz moleküllerinin etkileşimi uygulanır ve Pürüzsüz Parçacık Hidrodinamik tekniği kullanılarak partikül bazlı simülasyon gerçekleştirilir. Ortaya koyulan yaklaşım CPU ve GPU üzerinde gerçek zamanlı olarak çalışır.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [151]