• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   AYBU DSpace
  • ENSTİTÜLER
  • FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
  •   AYBU DSpace
  • ENSTİTÜLER
  • FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Experimental Study of Availability of Using of CO2 Coming from Exhaust in Hydrogen Production Technology of Nabh4

Thumbnail
View/Open
Yüksek Lisans, Tez Dosyası (4.158Mb)
Date
2017
Author
KİLCİ, Ersin
Metadata
Show full item record
Abstract
Hidrojeni ihtiyaç anında ve ihtiyaç miktarı kadar üretmek için son yıllarda hidrojen içeren kimyasal bileşikler üzerinde yoğun olarak çalışılmaktadır. Sahip olduğu mükemmel özelliklerinden dolayı özellikle sodyum bor hidrür hidrojen üretimi için tercih edilen bir bileşiktir. Sulu bazik sodyum bor hidrür çözeltisi oda sıcaklığında kararlı olduğu için emniyetli bir şekilde depolanabilmekte ve taşınabilmektedir. Bazik sodyum bor hidrür çözeltisinden hidrojen üretmek için genellikle nikel, rutenyum ve kobalt içeren bileşikler gibi pahalı katalizörler kullanılmaktadır. Ancak, yapılan bazı çalışmalar pH değeri ile sodyum bor hidrür çözeltilerinin kararlılığı arasında doğru bir orantı olduğunu göstermiştir. Asidik etkiye sahip karbon dioksit gazı, çözeltilerin pH değerini kolaylıkla değiştirme potansiyeline sahiptir. Bu çalışmada; potasyum hidroksit içeren sodyum bor hidrür çözeltilerine bir dakikalık süreyle karbon dioksit gazı gönderilerek farklı sıcaklıklarda hidroliz deneyleri yapılmıştır. Çözelti derişimi, çözelti sıcaklığı, sodyum bor hidrür miktarı ve karbon dioksit gazının debisi değişken olarak seçilmiştir. Böylece; çözelti derişiminin, çözelti sıcaklığının, sodyum bor hidrür miktarının, karbon dioksit gazı debisinin ve çözeltinin pH değerinin hidrojen elde etme hızına etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Bu çalışma sonucunda; fosil yakıtların kullanıldığı sistemlerde, yanma sonunda oluşan karbon dioksit gazı kullanılarak ilgili çözeltilerin pH değerinin değiştirilmesi ve böylece pahalı katalizörler kullanılmadan da hidrojen üretilebilmesine imkân veren bir sistemin tasarlanabileceği değerlendirilmektedir. Elde edilecek hidrojenin yakma sistemine gönderilmesiyle de yanma veriminde artış sağlanarak yakıt tüketiminde ve atık gaz miktarında azalma sağlanacağı düşünülmektedir.
URI
http://acikerisim.ybu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1467
Collections
  • Yüksek Lisans Tezleri [151]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV

Açık Erişim Politikası || Rehber || Kütüphane

Ayvalı Mah. Gazze Cad. No: 7 ETLİK / ANKARA

Creative Commons License
DSpace@AYBÜ by Ankara Yıldırım Beyazıt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License.

DSpace@AYBÜ

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateTypeDepartmentPublisherThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateTypeDepartmentPublisher

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV

Açık Erişim Politikası || Rehber || Kütüphane

Ayvalı Mah. Gazze Cad. No: 7 ETLİK / ANKARA

Creative Commons License
DSpace@AYBÜ by Ankara Yıldırım Beyazıt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License.

DSpace@AYBÜ