• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   AYBU DSpace
  • ENSTİTÜLER
  • SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
  •   AYBU DSpace
  • ENSTİTÜLER
  • SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Temas İzolasyonlu Hastada Simülasyona Dayalı Eğitimin Öğrencilerin Özgüven ve Memnuniyetine Etkisi

Thumbnail
View/Open
Yüksek Lisans, Tez Dosyası (2.094Mb)
Date
2018
Author
KARATAŞ, Çağla
Metadata
Show full item record
Abstract
Araştırma hemşirelik öğrencilerine temas izolasyonlu hasta bakımına yönelik standart hasta kullanılarak verilen eğitimin öğrencilerin özgüven ve memnuniyetlerine etkisini araştırmak amacıyla yarı deneysel olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü' nde 2016-2017 öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören ''Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği'' dersini alan 30 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada öğrencilerin temas izolasyonlu hastaya bakım konusu hakkındaki bilgilerini değerlendirmek için amacıyla öntest uygulanmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin (n=30) ilk performansları düşük gerçeklikli simülatör ile çalışırken öğrenci değerlendirme rehberiyle değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonrasında öğrencilere temas izolasyonlu hastaya yaklaşımla ilgili anlatım ve demonstrasyon yöntemi ile teorik eğitim verilmiştir. Araştırmaya katılan her bir öğrenci temas izolasyonlu hasta bakımına yönelik uygun senaryo eşliğinde standart hasta ile uygulama yapmıştır. Standart hasta ile yapılan uygulama esnasında video kaydı yapılmıştır. Uygulama tamamlandıktan sonra öğrencilerle 5'er kişilik gruplar halinde çözümleme oturumu gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonunda tüm öğrenciler Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti ve Özgüven Ölçeğini uygulayarak uygulamaya yönelik memnuniyet ve özgüven değerlendirmelerini yapmıştır ve öğrencilere sontest yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Shapiro Wilk's'den yararlanılmıştır. İki bağımlı değişken arasındaki farklılık incelenirken Paired-t Testi kullanılmıştır. Sonuçlar yorumlanırken anlamlılık düzeyi olarak 0,05 kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin bilgi puanları incelendiğinde standart hasta uygulaması sonrası son test puanlarının ön test puanlarından anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur (p<0,05). Öğrencilerin performans puanları incelendiğinde eğitim sonrası performans puanlarının eğitim öncesi performans puanlarından anlamlı derecede yüksek saptanmıştır (p<0,05). Çalışmaya katılan öğrencilerin özgüven ve memnuniyet puanları arasında anlamlı bir ilişki görülmektedir (p < 0,05, r = 0, 538). Öğrencilerin bilgi puanı arttıkça özgüven puanı da artmıştır. Araştırmanın sonucuna göre standart hasta uygulamasının hemşirelik eğitim programlarında uygulanması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik Eğitimi, Simülasyon, Standart Hasta,Temas İzolasyonu
URI
http://acikerisim.ybu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1828
Collections
  • Yüksek Lisans Tezleri [284]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV

Açık Erişim Politikası || Rehber || Kütüphane

Ayvalı Mah. Gazze Cad. No: 7 ETLİK / ANKARA

Creative Commons License
DSpace@AYBÜ by Ankara Yıldırım Beyazıt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License.

DSpace@AYBÜ

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateTypeDepartmentPublisherThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateTypeDepartmentPublisher

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV

Açık Erişim Politikası || Rehber || Kütüphane

Ayvalı Mah. Gazze Cad. No: 7 ETLİK / ANKARA

Creative Commons License
DSpace@AYBÜ by Ankara Yıldırım Beyazıt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License.

DSpace@AYBÜ