Türkiye Olimpik Hazırlık Merkezlerinde Görev Yapan Antrenörlerin Liderlik ve İletişim Beceri Düzeylerinin Sporcular Tarafından Değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırmada Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde faaliyetlerine devam eden Türkiye olimpik hazırlık merkezlerinde görev yapan antrenörlerin liderlik ve iletişim beceri düzeylerinin sporcular tarafından değerlendirilmesi incelenmiştir. Bu kapsamda, araştırmaya katılan sporcuların cinsiyeti, yaşı, eğitim durumu, eğitim süresi ve eğitim statüsü gibi değişkenleri karşılaştırılmış ve aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, Türkiye olimpik hazırlık merkezlerinde 16 spor branşında eğitim gören 15 yaş ve üzerindeki 425 sporcuya, tarama modelinde olan çalışmanın amacına uygun olarak Sporda Algılanan Liderlik Ölçeği ve Antrenör İletişim Ölçeği uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde istatistiki yöntem olarak frekans, yüzde dağılımları, ttesti, Anova testi ve Korelasyon (Pearson) testi uygulanmıştır. Bulgular sonucunda; sporcu değerlendirmelerine göre antrenörlerinin liderlik davranış şekillerinden eğitici-destekleyici, demokratik ve açıklayıcı-ödüllendirici davranış düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu ancak otokratik davranış düzeylerinin ortalamanın altında olduğu, antrenörlerinin iletişim beceri düzeylerinin ise ortalamanın üzerinde olduğu görülmüştür. Sporculara göre antrenörlerinin iletişim beceri düzeyleri arttıkça eğitici- estekleyici, demokratik ve açıklayıcıödüllendirici davranış düzeylerinde de artış görülmekte iken otokratik davranış şekillerinde ise düşüş olduğu elde edilen bulgular neticesinde görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Antrenörlerin iletişim becerisi, antrenörlerin liderlik becerisi, sporcu, Türkiye olimpik hazırlık merkezi
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [284]