• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   AYBU DSpace
  • ENSTİTÜLER
  • SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
  •   AYBU DSpace
  • ENSTİTÜLER
  • SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Yaklaşım: Orman Okullarında Öğretmen, Veli ve Yönetici Görüşlerinin İncelenmesi

Thumbnail
View/Open
Yüksek Lisans, Tez Dosyası (2.723Mb)
Date
2019
Author
KOYUNCU, Merve
Metadata
Show full item record
Abstract
Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Yaklaşım: Orman Okullarında Öğretmen, Veli ve Yönetici Görüşlerinin İncelenmesi Orman okulu felsefesi doğa temelli yaklaşıma dayanmakta ve orman okulları içerisinde doğal çevrede aktif öğrenme merkezli faaliyetleri barındırmaktadır.Geleneksel eğitim sisteminden farklı olarak orman okulu bütünsel gelişimi destekleyen, esnek öğrenmeye olanak tanıyan, çocuklara açık havada, doğayı kullanarak öğrenmelerine olanak sağlayan alternatif bir eğitim yaklaşımıdır.Bu araştırmanın amacı Türkiye'de orman okulu uygulamaları yürüten okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenler ile çocuğu bu okula devam eden velilerin bu uygulamalara yönelik görüşlerinin incelenmesidir.Bu amacı gerçekleştirmek için; orman okulu uygulamalarında sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) müfredatına uygun olarak yürütülen okul öncesi eğitim uygulamaları ile farklılığı, orman okullarının önemi, gerekliliği, uygulama örneklerinin arttırılması için gereksinimler, orman okulu eğitmeni olmak için ne tür niteliklere sahip olunması gerektiği ve orman okullarının gelişimine yönelik farkındalık sağlamak amacıyla nasıl çalışmalar yürütülebileceği konularında sorulara cevap aranmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki orman anaokulu uygulamalarını yürüten okullar oluşturmuştur. Bunların içerisinde ulaşılabilen iki devlet, üç özel orman anaokulunda görev yapan yedi yönetici, 30 öğretmen ve çocuğu bu okula devam eden 83 veli örneklem grubunu oluşturmuştur.Araştırmanın sonucunda veli, yönetici ve öğretmenler açısından orman okulu öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımını uygulaması nedeniyle diğer eğitim kurumlarından farklılaştığı için tercih edilmektedir. Çocuklar açısından bütünsel gelişimin önemli olduğunu düşünen bu katılımcılar, orman okulu farkındalığının yüksek olduğu bir kesimi temsil etmekle birlikte kalifiye eleman bulma konusunda sıkıntılaryaşandığına dikkat çekmişlerdir.
URI
http://acikerisim.ybu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1880
Collections
  • Yüksek Lisans Tezleri [284]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV

Açık Erişim Politikası || Rehber || Kütüphane

Ayvalı Mah. Gazze Cad. No: 7 ETLİK / ANKARA

Creative Commons License
DSpace@AYBÜ by Ankara Yıldırım Beyazıt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License.

DSpace@AYBÜ

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateTypeDepartmentPublisherThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateTypeDepartmentPublisher

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV

Açık Erişim Politikası || Rehber || Kütüphane

Ayvalı Mah. Gazze Cad. No: 7 ETLİK / ANKARA

Creative Commons License
DSpace@AYBÜ by Ankara Yıldırım Beyazıt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License.

DSpace@AYBÜ