• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   AYBU DSpace
  • ENSTİTÜLER
  • SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
  •   AYBU DSpace
  • ENSTİTÜLER
  • SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretime Başlama Yaşına Göre Çocuklarda Eğitim Yılı Başında ve Sonunda Tifaldi Test Bulgularının Karşılaştırılması

Thumbnail
View/Open
Yüksek Lisans, Tez Dosyası (2.247Mb)
Date
2019
Author
MEMİŞ, Elif
Metadata
Show full item record
Abstract
Çalışmamızın amacı, okula başlama dönemi yaş faktörünün alıcı ve ifade edici dil gelişimine etkisini ortaya konulması dönem başı/dönem sonu dil becerilerinin iki grup arasında karşılaştırılmasıdır. Çalışmamız Isparta ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 3 ilkokulda, ilkokul birinci sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Çalışmamıza dahil edilen çocuklar 2 gruba ayrılmıştır. 1. grup,60-66 ay ve 66-72 aylık çocuklar; 2. grup, 72-84 aylıkken okula başlayan çocuklardır.Her iki grupta da tüm öğrencilere tarama odyometritesti ve eğitim yılı başı, eğitim yılı sonu olmak üzere 118 öğrenciye TİFALDİ testi uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda birinci sınıfa başlayan tüm çocuklarda, eğitimin alıcı ve ifade edici dil becerileri üzerinde olumlu etkisinin bulunduğu saptanmıştır. Alıcı dil becerilerinin edinilmesinde, daha ileri yaştaki çocuklarındaha kabiliyetli olduğu bulunmuştur. İfade edici dil becerilerinin gelişiminde yaş faktörü anlamlı bir fark yaratmamaktadır. Annenin eğitim durumu dil becerilerinin gelişiminde fark oluşturmamıştır. Bunun yanında babanın eğitim seviyesi yükseldikçe alıcı dil becerilerinin geliştiği sonucuna ulaşılmıştır. Kardeş sayısı, alıcı-ifade edici dil becerilerinin gelişimi üzerinde herhangi bir etki yaratmamaktadır. Annenin çalışması, ifade edici dil becerilerine katkıda bulunmamakla birlikte, alıcı dil becerileri üzerine katkı sağlamaktadır. Bir yıl okul öncesi eğitim alan çocuklar ve okul öncesi eğitime iki yıl giden çocuklar, alıcı ve ifade edici dil becerilerinin gelişmesi bakımından, üç yıl okul öncesi eğitim alan çocuklara göre daha avantajlıdır. Sonuç olarak; gruplar arasında okula erken dönemde başlayan çocuklar ve tam zamanında başlayan çocukların okula başlama esnasında okula başlama yaşına göre alıcı ve ifade edici dil gelişiminde saptanan farkın, 1. Eğitim yılının sonunda kapanmadığını ve okula erken başlayan çocukların alıcı dil gelişimi açısından okula tam zamanında başlayan çocuklar ile aynı seviyeye gelmediği görülmüştür.
URI
http://acikerisim.ybu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1885
Collections
  • Yüksek Lisans Tezleri [284]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV

Açık Erişim Politikası || Rehber || Kütüphane

Ayvalı Mah. Gazze Cad. No: 7 ETLİK / ANKARA

Creative Commons License
DSpace@AYBÜ by Ankara Yıldırım Beyazıt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License.

DSpace@AYBÜ

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateTypeDepartmentPublisherThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateTypeDepartmentPublisher

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV

Açık Erişim Politikası || Rehber || Kütüphane

Ayvalı Mah. Gazze Cad. No: 7 ETLİK / ANKARA

Creative Commons License
DSpace@AYBÜ by Ankara Yıldırım Beyazıt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License.

DSpace@AYBÜ