• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   AYBU DSpace
  • TEZLER
  • SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TEZLERİ
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
  •   AYBU DSpace
  • TEZLER
  • SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TEZLERİ
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Put Yourself in Her Shoes, It Might Change Your Attitudes". Manipulating Empathy to Improve Attitudes Toward Rape Victims

Thumbnail
View/Open
Yüksek Lisans, Tez Dosyası (1.112Mb)
Date
2019
Author
HAJRAJ, Albulena
Metadata
Show full item record
Abstract
Mağdurun suçlanması ve damgalanması, tecavüz mağdurlarının iyileşme süreci ve psikolojik iyi oluş için önemli bir sorundur. Başkalarının bakış açısını almak, damgalanmış gruplara yönelik tutumları iyileştirmektedir. Bu çalışmada, tecavüz mağdurlarına yönelik tutumlar, Kosova'dan 240 ve Türkiye'den 240 genç yetişkine empati manipülasyonu yapılarak incelenmiştir.Savaş zamanı tecavüz mağdurlarına karşı yönelik tutumlar, Kosova öğrneğindeki gibi çok önemli ve hasas bir sorun olmasına rağmen hala yeterince tartışılmıyor. Katılımcılar, Demografik Bilgi Formu ile beraber düşmanca ve korumacı cinsiyetçiliği ölçmek amacıyla geliştirilen Çelişik Duygulu Cinsiyetçilik Ölçeğini tamamlamışlardır. Ardından, katılımcılar düşük empati (objektif olun.) veya yüksek empati (kendinizi kurbanın yerine koyun.) koşullarına rastgele atanmıştır. Katılımcılar, savaş olmayan (gündüz / gece) ve savaş olan (gündüz / gece) koşulların bulunduğu 4 senaryodan birini okumuşlardır. Duygularını, empati dahil olmak üzere, 12 duygusal durum sıfatının yer aldığı bir listede bildirmişlerdir. Son olarak, Tecavüz Kurbanlarına İlişkin Tutumlar Ölçeğini tamamlamışlardır. Kosovalı katılımcılar, tecavüz kurbanlarına ilişkin tutumlar ölçeğinden Türk katılımcılara göre daha yüksek puan almıştır. Yüksek empati grubundakiler, tecavüz mağdurlarına karşı daha az olumsuz tutum göstermiştir. Ancak, tecavüz kurbanlarına ilişkin tutumlarda, farklı senaryo grupları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Sonuçlara göre, yaş ve cinsiyet kontrol edildiğinde, empati ve senaryo grupları anlamlı bir etkileşim etkisi göstermektedir. Beklendiği gibi, düşmanca cinsiyetçilik ve korumacı cinsiyetçilik anlamlı pozitif korelasyon gösterirken, kendinden bildirilen empati, tecavüz kurbanlarına ilişkin tutumlar ile negatif korelasyon göstermiştir.. Kendinden bildirilen empati, düşmanca cinsiyetçilik ve korumacı cinsiyetçilik katılımcıların tecavüz kurbanlarına ilişkin tutumlarında önemli yordayıcılar olarak bulunmuştur. Bu tezin en önemli katkıları (1) savaş tecavüzü tarihine sahip Kosova'dan ve Türkiye'den katılımcılar, (2) savaş senaryoları (3) ve tutumları iyileştirme yolu olarak empati manipülasyonudur. Bu tez, empati odaklı bilinçlendirme programlarının tecavüz mağdurlarına yönelik tutumları geliştirebileceğini göstermektedir.
URI
http://acikerisim.ybu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2115
Collections
  • Yüksek Lisans Tezleri [482]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV

Açık Erişim Politikası || Rehber || Kütüphane

Ayvalı Mah. Gazze Cad. No: 7 ETLİK / ANKARA

Creative Commons License
DSpace@AYBÜ by Ankara Yıldırım Beyazıt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License.

DSpace@AYBÜ

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateTypeDepartmentPublisherThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateTypeDepartmentPublisher

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV

Açık Erişim Politikası || Rehber || Kütüphane

Ayvalı Mah. Gazze Cad. No: 7 ETLİK / ANKARA

Creative Commons License
DSpace@AYBÜ by Ankara Yıldırım Beyazıt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License.

DSpace@AYBÜ