Prejudice and Its Relation to the Self-esteem of Yemeni University Students in Turkey
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'de üniversite eğitimi alan Yemenli öğrencileri arasında önyargı ve benlik saygısı arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin önyargı puanları arasındaki farklılıklar ile benlik saygısı puanları arasındaki farklılıklar cinsiyet, yaş, yaşanılan şehir, eğitim seviyesi, burs alıp almama durumu, akademik başarı ve uzmanlık alanı gibi değişkenler göz önünde bulundurularak incelenmiştir. Çalışma, Türkiye'nin dokuz farklı şehrinde öğrenim gören 308 Yemenli üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma verilerini toplamak için önyargı ölçeği ve Rosenberg benlik saygısı ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar, önyargının benlik saygısı ile negatif bir ilişki gösterdiğini olduğunu ortaya çıkarmıştır. Önyargı önemli bir faktördür ve alt faktörlere sahiptir ve bu alt faktörlerin hepsi birbirleriyle ilişkilidir. Ayrıca, cinsiyet, yaş ve bursla ilişkilendirilen önyargıda anlamlı farklılıklar bulunurken, diğer değişkenlerin önyargıda herhangi bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Ayrıca cinsiyet ve öğrencilerin okuduğu bölümlere bağlı olarak benlik saygısı konusunda farklılıklara rastlanılmış olmakla beraber, değişkenlerin geri kalanı benlik saygısı üzerinde herhangi bir farklılık göstermemiştir. Çalışmanın bulguları ilgili literatür ile tartışılmıştır. The current study aims to examine the relationship between prejudice and self-esteem among Yemeni university students in Turkey. The differences on prejudice and self-esteem were also examined by gender, age, city of living, educational level, scholarship, academic specialization and academic achievement. The current study was conducted with 308 Yemeni university students studying in nine different Turkish cities. The prejudice scale and Rosenberg self-esteem scale were used to collect the data of study. Results have found that prejudice was negatively correlated with self-esteem. Prejudice is a major factor and has sub-factors, all of which are closely related. Moreover, it was found that there were significant differences on prejudice attributed to gender, age and scholarship, while the other variables did not show any differences on prejudice. There are also significant differences on self-esteem by gender and department of students, but the rest of the variables did not show significant differences on self-esteem. The findings of the study were discussed with the relevant literature.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [482]
The following license files are associated with this item: